RA3: Uprising Recenzia
26. 4. 2009
Red Alert 3: Uprising- Recenzia
Tak, a máme tu v pomerne krátkom čase datadisk k úspešnému titulu Red Alert 3 s názvom Uprising, teda povstanie. Ako to už býva tradíciou, hra pokračuje víťazstvom ,,dobrých“ spojencov, ktorí teraz ovládajú prakticky celý svet a užívajú si víťazstvo nad sovietmi a Japoncami. Ale aj tak nemajú dosť prostriedkov na to, aby došliapli na sovietskeho agresora, ktorý síce má podľa mierovej zmluvy sekať dobrotu, ale nenechá si ujsť príležitosť kopnúť do porazeného Cisárstva. Rusom taktiež nedáva spať kooperácia nadnárodnej spoločnosti Future Tech, ktorá s pomocou ukoristenej techniky vyrába pre spojencov nové pekelné stroje. A tak sa roztáča kolotoč zvratov, zrady a hlavne vzbury proti spojeneckej okupácii.
Datadisk nestratil nič z lesku pôvodného Red Alert 3. Bojuje sa na rozsiahlych mapách, misie v kampaniach sú plné zvratov, obsahujú veľa dobrovoľných úloh, ktoré vám môžu uľahčiť prekonávanie hlavného účelu misie a nechýbajú ani hrané videosekvencie, tentoraz budú trvať viac, než 30 minút, čo je slušné. Počítač vám podkúri pod kotlom- obtiažnosť je vskutku náročná. Hoci Uprising nevyžaduje pôvodnú hru, ak ste začínajúci hráč, budete Red Alert 3 s tutorialom potrebovať.
Prvé mínus sú nové jednotky a budovy. Teda- jednotky- budovy totiž nie sú žiadne. Aj tých jednotiek je poskromne, dokopy 11, sovieti a spojenci po 4 a Japonci 3. Z nových jednotiek sa asi najviac tešia spojenci- supersilné delostrelectvo, skvelý bombardér a veľmi slušný Future tank X-1. Spolupráca s Future Tech sa im zjavne vyplatila.
Naopak, pri ostatných stranách žiadna sláva. Rýchly Mínometný motocykel s mínometom a zápalnými fľašami či Desolator, ktorý nosí na chrbte chemickú továreň dieru do sveta neurobia. Japonci si prilepšili lukstrelkyňou a obrovskou lietajúcou pevnosťou, ktorú však vzhľadom na jej cenu asi nepoužijete.
Vybalansovanie jednotlivých frakcii tak dostalo úder do tváre, ale v multiplayeri by sa to mohlo pojať ako plus. Teda, keby tam nejaký bol. Hra nemá multiplayer a chýba aj kooperatívny režim, čo zabolelo. Takže už žiadne hranie po sieti a spoločné prekonávanie misii v kampaniach. Fňuk.
Okrem tradičných kampaní za hlavné frakcie nám datadisk prináša aj malú príbehovú odbočku v podobe kampane za malú telepatku Yuriko Omega. Ide o výnimočný zážitok, hra za malú školáčku totiž pripomína skôr RPG, než stratégiu. Jej psychické schopnosti jej umožňujú vytvoriť v okolí psychickú vlnu zabíjajúcu všetko živé, ovládať nepriateľské jednotky, uchopovať a hádzať s nepriateľskou pechotou, či vytvoriť okolo seba nepriepustný štít, ktorý naviac zraňuje jednotky okolo. Tieto schopnosti naviac môžete vylepšovať v klasickom menu, kde normálne máte veliteľské sily ako v klasickom Red Alert 3.
To, že Uprising je určený hráčom pôvodnej hry dokazuje aj režim Výzva veliteľa (Commander's Challenge). Tam si môžete vyskúšať svoje schopnosti so základnými jednotkami, ako aj s obrovskými kolosmi. Technologický strom totiž nie je odomknutý hneď, najprv musíte úspešne prejsť misie. Jednotlivé misie môžete hrať za ktorúkoľvek stranu konfliktu. Každá misia má svoj mini-príbeh a taktiež si užijete krátke hrané videá pred každou z nich. Naviac sa každá misia odohráva na jednej z 30-tich nových máp a nejedná sa o len tak náhodne vygenerované prostredie a základňa umiestnená kdesi na mape. Jedná sa tak o veľké plus, akési pokračovanie pomerne krátkych kampaní.
Záver je jasný- datadisk ako remeň, pre hráčov Red Alert povinnosť. V mnohom sklamal, ale v mnohom prekvapil. Ja nie som fanúšik multiplayeru, takže mi jeho strata nevadí, skôr ma štve nevyváženosť frakcii a málo nových jednotiek, ale Veliteľská výzva, prepracované kampane a nové mapy to pomerne dobre vykompenzujú.
Komentáre
Prehľad komentárov
Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.